ایران سرزمین شیران

تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی ج.ا.ا را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد.
 همزمانی تجاوز نظامی آمریکا با خارج شدن قلب نیروگاه هسته ای اراک که نشانه متوقف و معکوس شدن برنامه هسته ای ایران است، پیام کار آمدی راهبرد آمریکایی " تهدید، تحریم، تحقیر " را به طرف ایرانی و جهان منتقل می کند.
از سوی دیگر این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.
در این چارچوب، طرف آمریکایی به دنبال ایجاد این ادراک و انتقال این پیام بود که حتی عمل به همه تکالیف از سوی ایران در برجام، باز هم با " سخت گیری، تجاوز و تحقیر " از سوی ایالات متحده در پسا برجام همراه خواهد شد.
آمریکایی ها از این طریق و به زعم خود، می خواستند پاسخ لازم به آز مایش موشک های ایرانی به ویژه موشک عماد را هم داده باشند.
 حالا با دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی و توقیف شناورهای رزمی آمریکا، آن هم در آستانه سخنرانی سالیانه اوباما، این واشنگتن است که پیام لازم را از تهران دریافت می کند.
- آمادگی رزمی نیروهای مسلح ایران
- اقتدار ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا و متحدان آن
-هوشمندی ایران در جنگ ادراکی و عملیات روانی استراتژیک
با این شرایط اکنون آمریکا ضمن تحقیر شدن در برابر ایران، باید برای آزاد سازی نظامیان متجاوز خود، همانند انگلیسی ها مجبور به گدایی از ج.ا.ا بشود   بعبارتی شده است.

علائم اورژانسی آپاندیسیت را بشناسید


 
به گزارش آوای سلامت، آپاندیسیت در واقع ملتهب شدن آپاندیس است. علت دقیق این اتفاق هنوز مشخص نیست اما گاهی اوقات انگل ها یا باکتری ها منجر به ایجاد این التهاب می شوند. اگر آپاندیس بترکد، عفونت آن در سراسر شکم گسترش می یابد.
 
آپاندیس پاره شده در واقع یک وضعیت تهدیدکننده زندگی است.
 
علائم و نشانه های آپاندیسیت
 
انواع علائم آپاندیسیت وجود دارد که ممکن است همه مردم آن را تجربه نکنند. آپاندیس می تواند 48 تا 72 ساعت بعد از شروع علائم پاره شود.
 
شکم درد و نفخ: یکی از اولین نشانه های آپاندیسیت نفخ شکم است. درد ممکن است از اطراف ناف آغاز شود و در نهایت به سمت پایین و راست شکم حرکت کند. این درد تیز است و فروکش نمی کند. شکم در لمس حساس است و درد تمایل به بدتر شدن دارد بخصوص هنگامی که فرد نفس عمیق می کشد و یا حرکت می کند. سرفه و عطسه نیز درد را وخیم تر می کند. در موارد شدید تورم قابل مشاهده در شکم وجود دارد.
 
تب خفیف: آپاندیسیت معمولا باعث تب با درجه حرارت کمتر از 100 درجه فارنهایت بروز می کند. همچنین می تواند همراه با لرز باشد. اگر آپاندیس پاره شود، عفونت ناشی از آن می تواند تب را افزایش دهد.
 
ناراحتی دستگاه گوارش: آپاندیسیت ممکن است باعث تهوع و استفراغ شود. به احتمال زیاد از دست دادن اشتها، یبوست و اسهال از علائم دیگر هستند.
 
چه باید کرد؟
 
اگر شما علائم آپاندیسیت را در خود مشاهده کردید، باید بلافاصله به دنبال مراقبت های فوری اورژانس باشید. هیچ کدام از درمان های خانگی برای این عارضه فایده ای ندارد. استفاده از برخی داروها شاید به پارگی سریع تر آپاندیس منجر شود. داروهای ضد درد را نباید استفاده کرد چون شاید تشخیص آپاندیسیت را برای پزشک مشکل کنند.
 
پزشک با معاینه فیزیکی می تواند به تشخیص برسد. آزمایش ادرار برای رد کردن عفونت های دستگاه ادراری لازم است.
 
با تشخیص آپاندیسیت پزشک احتمالا شما را کاندید عمل جراحی فوری خواهد کرد. حذف آپاندیس با عمل آپاندکتومی از طریق یک برش دو تا سه اینچی در قسمت تحتانی و راست شکم است. همچنین می تواند به روش لاپاروسکوپی انجام شود.
 
علت دقیق آپاندیسیت شناخته شده نیست، اما هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. به نظر می رسد این عارضه کمتر اتفاق بیفتد اگر: شما رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید.





ظرافت در کلام نور



مقام معظم رهبری  در دیدار جمعی از مردم متدین و انقلابی قم (به مناسبت ۱۹ دی ماه) با ظرافت منحصر به فرد ، به برخی شبهات مربوط به رهبری و مجلس خبرگان رهبری پاسخ گفتند :

۱ - شبهه ی نظر رهبری در باره ی شورای رهبری که از سوی احدی از اعضای منزوی شده ی خبرگان رهبری مطرح شده بود.
 
معظم له در این باره فرمودند :

"مجلس خبرگان خیلی مهم است ؛ آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد ، این مجلس باید رهبر انتخاب کند که کلید حرکت انقلاب دست او (رهبر) است."

همچنانکه ملاحظه می شود حضرت امام خامنه ای بدون ورود مستقیم به این موضوع ، وظیفه ی مجلس خبرگان رهبری را تعیین رهبری می دانند که کلید حرکت انقلاب در دست اوست.

۲ - ابهام نحوه ی تشخیص خبره ی اصلح که اخیراً بحث خبرگان جوان که طبعاً مورد نظر جامعه ی مدرسین نیست را مطرح کرده و آدرس های جعلی به مردم می دادند .

در این مورد نیز حضرت آقا فرمودند

"اگر کسانی که فهرستی را معرفی کرده اند متدین ، مؤمن و در راه امام باشند ، به حرفشان اعتماد می کنم و رأی می دهم ...اگر دیدم به مسائل انقلاب ، دین و استقلال کشور خیلی اهمیت نمی دهند و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر امریکاست به حرفشان اعتماد نمی کنم"

۳ - شبهه دفاع و حمایت غلط و باطل جماعت اصلاحات چی از مجلس فتنه گر و برانداز ششم و تلاش برای احیای آن مجلس :

ایشان در این مورد خاص ضمن دفاع از مجلس کنونی فرمودند :

"مجلس کنونی در مسائل بین المللی مواضع خیلی خوبی می گیرد که مغتنم است ؛ این کجا و آن مجلسی که در مقابل دشمنان همان حرف آنها را چه در قضیه ی هسته ای ، چه در قضایای گوناگون تکرار می کند"

ایشان به این ترتیب غیر مستقیم از مردم خواستند که به کسانی رأی ندهند که در صدد احیای مشابه مجلس فتنه گر ششم هستند.


۴ - شبهه موقعیت و اختیارات رهبری که از دوره ی اصلاحات بر طبل رهبری در چارچوب قانون اساسی و غیر قدسی بودن رهبری می کوبند.

حضرت ایشان در این مورد با استناد به عقبه ی حوزوی و دیدگاههای حضرت امام خمینی سلام الله علیه فرمودند.

"هر کس با رهبر بیعت می کند با شخص رسول الله بیعت کرده است."

این فرمایش حضرت آقا بیانگر جایگاه ویژه ی ولایت در منطق دینی و طرد دیدگاههای روشنفکر مآبانه و غرب زده است.

۵ - شبهه ی ضرورت تشکیل مجلس خبرگانی که تحول گرا باشد و...

این مورد نیز یکی از موضوعاتی است که اصحاب فتنه در مجالس پنهانی برای آینده ی نظام طرح ریزی کرده اند و لذا حضرت امام خامنه ای با فرمایشات نورانی خود این توطئه ی شیطانی را خنثی کرده و فرمودند :

"آیا خبرگان کسی را انتخاب خواهد کرد که در مقابل هجمه دشمن بایستد ، به خدا توکل کند ، شجاعت نشان دهد و راه امام را ادامه دهد یا کسی را که جور دیگریست"

بدیهی است که دشمنان قسم خورده ی انقلاب اسلامی و عوامل سرسپرده ی داخلی و فتنه گر آنان شدیداً به این انتخابات دل بسته و امیدوارند که مردم تحت تأثیر ادبیات و تبلیغات فتنه گران مجتهدین خام و جوان را انتخاب کنند و به این ترتیب توطئه ی براندازی روی زمین مانده ی مجلس ششم را این بار مجلس خبرگان رهبری دنبال نماید.

۶ - تعیین و تکلیف برخی ریزش های انقلاب و رفع ابهام از کسانی که دائماً از علت این ریزش و ماندن این افراد در حاکمیت (و حکم رهبری برای آنان) سؤال می کنند

در این مورد نیز حضرت آقا فرمودند:


 از ابتدای انقلاب ریزش‌ها و رویش‌های فروانی داشته‌ایم، عده‌ای از افراد انقلابی به‌خاطر «ظلم فردی احتمالی» که به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شده‌اند و عده‌ای هم به‌خاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری گرفته‌اند اما مهم این است که رویش‌های انقلاب در زمینه‌های مختلف از جمله وجود نیروهای «مؤمن، انقلابی، متخصص، تحصیل‌کرده، فن‌آور و کارآمد»، بسیار بیشتر از ریزش‌ها بوده است.

۷ - و بالاخره شبهه تطهیر فتنه گران و گذشت از گناه نابخشودنی آنان به بهانه ی ضرورت وحدت و همدلی.

حضرت آقا طی ۶ سال گذشته مستمراً و مکرر بر خط قرمز بودن فتنه تاکید فرموده و تنها راه حل این مسئله و مشکل را توبه آنان و پذیرش اشتباه خود (هم اغوشی با دشمنان و وطن فروشی و...) و تلاش برای جبران اشتباه و خطای بزرگ وطن فروشی اعلام کرده اند و هم اینک و در ایام انتخابات نیز بر هم اغوشی فتنه گران با شیطان بزرگ تاکید فرمودند :

"کارهایی که سال ۸۸ کردند ابتکارات آمریکایی ها بود که قبلاً در چند کشورتجربه کرده بودند ، آمدند در کشور ما پیاده کنند که آن جور تودهنی خوردند (آنچه که در فتنه ی ۸۸ گذشت) انقلاب و کودتای رنگی بود"

بی شک این فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به عنوان ولی فقیه یک حکم قطعی شرعی و قانونی است که در مورد فتنه ی ۸۸ صادر می گردد .

معظم له با این حکم ، حجت را تمام آنان که به قدر سر سوزنی تردید داشتند تمام کردند چرا

حقایقی جالب از تغذیه


حقایقی جالب راجع به غذاهایی که میخوریم!؛ خیلی از تصورات ما درست نیستند!

برای کاهش وزن علاوه بر کاهش کالری مصرفی باید مواد مغذی مصرف کنید

تصور نکنید که فقط کالری مصرفی تان مهم است بلکه آنچه که مصرف می کنید نیز بسیار مهم است. به طور مثال اگر یک شکلات ۴۰۰ کالری برای نهار مصرف کنید در طول روز احساس گرسنگی خواهید کرد و مجبور به خوردن غذای دیگری هستید. در حالی که اگر یک سالاد با همان کالری که سرشار از فیبر و مواد مغذی است نهار مصرفی شما باشد علاوه بر تامین مواد معدنی و ویتامین ها، بدن شما دیگر در طول روز احساس گرسنگی نخواهد کرد. از طرفی احتمال بروز بیماری هایی نظیر پوکی استخوان و دیایت و کلسترول بالا کاهش می یابد.

banana_peeled

موز یک ماده غذایی عالی به عنوان میان وعده است

خیلی ها معتقدند که موز پر از قند است و موجب اضافه وزن می شود. این تصور نادرست است. یک موز متوسط حاوی ۰ گرم جربی، ۳ گرم فیبر، ۱۰۵ کالری و ۲۷ گرم کربوهیدرات است. این ماده غذایی بسیار مغذی تر از خیلی میان وعده های مصنوعی است که حتی برای بیماران دیابتی که نیاز به محدود کردن کربوهیدرات مصرفی دارند نیز مفید است. موز کمی بیشتر از پرتقال و سیب کربوهیدرات دارد ولی این نیز به این معنا نیست که می توان آن ها را نیز تا حد نامحدود مصرف کرد.

stress_eater

علاوه بر کم خوری آرام خوردن غذا نیز مهم است

زمانی که شما آرام غذایتان را می جوید مغزتان فرصت این را پیدا می کنید تا فرمان سیری را صادر کند. وقتی شما غذایتان را خوب بجوید علاوه بر این که از پرخوری به علت دریافت پیام سیری جلوگیری می کنید، از مشکلات گوارشی نیز مصون خواهید ماند.

استرس در هنگام غذا خوردن موجب پرخوری می شود.

celery)

در خوردن هیچ ماده غذایی افراط نکنید

برخی غذاها مانند سبزیجات درست است که کالری پایین و فیبر بالایی دارند اما افراط د رخوردن آن ها نیز ممکن است موجب اضافه وزن شود. بنابراین اگر به طور مثال آب کرفس می

دندان


 
تا حال متوجه شده اید که در سطح دندان های تان جرم سفید رنگ نازک وجود دارد که این جرم سفید رنگ پلاک نامیده میشود .
 

پلاک عبارت است از تشکیل لایه ای از باکتریا های مرده و زنده بر روی دندان. اگر پلاک از روی دندان بر داشته نشود سخت میشود-پلاک ظرف 48ساعت 50% سخت تر و پس از 12روز کاملا سخت میگردد این پلاک سخت شده،سنگ گفته شده ولی عموما به جرم معروف است. جرم و پلاک از زیبایی دندان کاسته و ضمن ایجاد بوی نامطبوع در دهان سبب الهتاب لثه و بیماری های لثه و بافت های اطراف دندان میگردد.برداشتن جرم از روی دندان کار شما نیست و نیاز به تخصص و مهارت دارد و برعکس برداشتن پلاک از روی دندان کاری تخصصی نیست و شما میتوانید با در نظر داشت نکات زیر پلاک را از روی دندان تان دور کنید:

1- مسواک کردن به روش صحیح

2- مسواک زدن سطح داخلی دندان ها چون بشتر نقطه ای که احتمال تشکیل پلاک بر روی آن وجود دارد سطح خلفی یا داخلی دندان های پایین است.

3- 2دقیقه مسواک زدن

4- انتخاب مسواک های نرم با بریستل گرد

5- مسواک را مانند خودکار در دست بگیرید پژوهشگران فنلاندی به این نتیجه دست یافتند که در دست گرفتن مسواک مانند خودکار به جای گرفتن آن مانند راکت تنیس کمتر باعث تحلیل لثه شده بیشتر به حفظ سلامتی لثه کمک و پلاک را بهتر از روی دندان بر می دارد.

6- خمیر دندان حاوی فلوراید مصرف کنید.

7- نخ کردن دندان ها

8- در صورت تمام شدن خمیر دندان یا عدم دسترسی به آن از مسواک زدن صرفنظر نکنید مسواک را با آب ساده مرطوب کنید و با مسواک کردن سعی کنید پلاک را بر دارید.

9- جویدن آدامس
10- استفاده از لیسترین