امروز پدافند ارتش یک یگان زنده است


نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش دراین بازدیددر جمع معاونین و فرماندهان مناطق  قرارگاه  پدافند هوایی، اظهار کرد: امروز پدافند ارتش یک یگان زنده، با نشاط و عملیاتی است و در عرصه های مختلف قابلیت ها و صلاحیت های خود را نشان داده است.جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با شکل تازه ای از تهدیدها روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته تفاوت دارد و همه ما وظیفه داریم متناسب با تهدیدها ظرفیت دفاعی لازم را ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرارگاه پدافند هوایی یک نیروی نوپاست اما با تلاش و پشتکار کارکنانش توانسته قدم های بلندی متناسب با تهدیدهای روز بر دارد و بتواند به صنعت کشور در حوزه های مختلف کمک کرده و خدمات خوبی را ارائه کند.

امیر سرتیپ پوردستان در پایان تصریح کرد: ولایت مداری و تعهد و تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر از شاخصه های موفقیت قرارگاه پدافند هواییخاتم ا

آمریکا به دنبال خنثی کردن نقش ایران در آزادسازی موصل است



اندرو

یک تحلیلگر سیاسی روس بر این باور است که واشنگتن سعی می‌کند تا نقش مهم ایران در آزادسازی شهر موصل در شمال عراق را خنثی کرده و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

هشتمین شهید مدافع حرم ارتش در حلب به شهادت رسید




به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، ستوان سوم سید مهدی جودی ثانی از رزمندگان نیروی زمینی ارتش در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

هشتمین شهید مدافع حرم ارتش در حلب به شهادت رسید

ستوان جودی ثانی که هشتمین شهیدمدافع حرم ارتش است. پیش از این در تیپ 377 نیروی زمینی ارتش در قوچان و در رسته توپخانه خدمت می‌کرد که صبح روز گذشته (سه‌شنبه 20تیر) در حلب سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار صبح جمعه(23 تیر) پس از برگزاری مراسم دعای ندبه از مقابل مهدیه شهر قوچان برگزار خواهد شد.


کاریکاتور/ سرنگونیِ خلافت داعش در موصل



فرمانده نیروهای امنیتی عراق: «خلافت داعش در شهر موصل بطور کامل سرنگون شده است.»

کاریکاتور/ سرنگونیِ خلافت داعش در موصل

انفجار و آتش‌سوزی در انبار مهمات ارتش ترکیه



  شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری از آتش سوزی و انفجار داخل یک انبار مهمات متعلق به ارتش ترکیه خبر داد.

طبق اعلام این شبکه، صبح امروز، پنج شنبه درون یک انبار مهمات واقع در پادگانی متعلق به ارتش ترکیه آتش سوزی بوقوع پیوست. این پادگان در مسیر بزرگراهی میان دو شهر کیلیس ترکیه و غازی عینتاب واقع شده است.

همچنین طبق اعلام این شبکه، پس از این آتش سوزی که هنوز علت آن مشخص نشده، صداهای انفجار مهمات به گوش رسید.

مقامات ترکیه به علت حجم آتش سوزی اقدام به بستن بزرگراه کرده اند و نیروهای آتش نشانی در تلاش برای اطفای حریق هستند.

روزنامه دیلی صباح محل وقوع انفجار را استان کیلیس در مرز سوریه اعلام کرد و گفت تا این لحظه ۱۰ سرباز ارتش ترکیه در این حادثه مجروح شده‌اند.