برجام باید ستون سیاست ضدایرانی ترامپ باشد



امریکن اینترپرایز

«مؤسسه واشینگتن درباره سیاست خاور نزدیک» به ترامپ توصیه می‌کند نه تنها توافق هسته‌ای با ایران را پاره نکند، بلکه آن را اصلی‌ترین ستون سیاست ضدایرانی خود قرار دهد.

دولت ایران  سرنوشت خود را به برجام گره زده و همین مسئله موجب شده تا آمریکایی‌ها به فکر سوءاستفاده از توافق هسته‌ای بیفتند

کاندیداها از دخالت غیرتخصصی در عرصه نظامی خودداری کنند


سردار جزایری معاون ستاد کل

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: قادریم با هر متجاوز نامتقارن برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم و مراقبت شود نامزدها از دخالت غیرتخصصی در عرصه نظامی خودداری کنند.

  سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگویی پیرامون وضعیت جنگ و یا صلح میان ایران و آمریکا اظهار داشت: ما طی دهه جاری به لحاظ توان نظامی و دفاعی همواره در مرحله بازدارندگی فعال بوده‌ایم و به برکت حضور مردم آگاه و همیشه در صحنه و توانمندی و آمادگی روزافزون نیروهای مسلح سال‌هاست که کشورمان از دوره اقدام نظامی آمریکا عبور کرده است. 


بیشترین دلیل مرگ تهرانی ها


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت برای تکمیل شبکه بهداشتی ۱۰ علت اول مرگ تهرانیان را اعلام کرد.

شریعتی به ۱۰ علت اول مرگ مردم شهر تهران، ری و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده سکته قلبی، دیابت، سکته مغزی، سایر بیماری‌های قلبی، پرتاب و برخورد اجسام و صاعقه، پنومونی، کهولت بدون زوال عقل، سرطان ریه، سرطان معده و سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی به ترتیب ۱۰ علت اول مرگ مردم در شهر تهران، ری و اسلام شهر است.

آمریکا نگران پیروزی نیروهای انقلابی و مذهبی در انتخابات ایران است


یک روزنامه‌ آلمانی می‌گوید احتمال برآمدن نیروهای مذهبی و انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، آمریکا را به وحشت انداخته است.

دی‌ولت نوشت: پس از چند سال ممکن است نیروهای مذهبی دوباره به دولت بازگردند. این موضوع، آمریکا را به وحشت انداخته است. ابراهیم رئیسی نامزد ریاست‌جمهوری ایران در یک برنامه تلویزیونی خواستار مقابله جدی با آمریکا شده و گفت از مقابله با آمریکا ترسی ندارد. ما باید آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کنیم.


از نظر این طیف، دولت فعلی در توافق هسته‌ای منفعلانه عمل کرده است. این توافق، برنامه هسته‌ای ایران را کنترل و مهار کرده است.

ادعاهای تند تشکیلات خودگردان علیه ایران



سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، از ایران خواست به آنچه مداخله تهران در امور داخلی فلسطین نامید، پایان دهد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، «نبیل ابوردینه»  گفت: ایرانی که در تغذیه جنگ‌های داخلی در جهان عرب دست داشته، حق ندارد به زبانی صحبت کند که جز در راستای منافع اسرائیل و دشمنان امت نیست. وی در ادامه ایران را به پایان آنچه مداخله در امور داخلی فلسطین نامیده، فراخواند و گفت ایران که خود در تقویت دوگانگی در فلسطین شریک است درباره فلسطین و ملت آن حرف نزند.

وی افزود: برای کشوری که خود توافق «کوتاه ‌آمدن هسته‌ای» [برجام] را امضا کرده، حق ندارد در امور داخلی فلسطین مداخله یا به رئیس جنبش فتح توهین کند؛ جنبشی که ده‌ها سال است به همراه امت عربی سابقه مبارزه دارد. روزنامه «القدس العربی» نوشت این اظهارات در پاسخ به صحبت‌های «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر خارجه ایران بوده که در آن از عملکرد تشکیلات خودگردان انتقاد کرده است.