اندیشکده آمریکایی اذعان کرد:


قدرت اطلاعاتی ایران مانع «رقص شمشیر» آمریکاست/ هکرهای ایرانی توان نفوذ در سیستم‌های آمریکایی را دارند

قدرت سایبری ایران - نمایه

اندیشکده «رَند» می‌نویسد: قدرت ایران در محیط اطلاعاتی به عنوان بازدارنده‌ای قوی، غرب و آمریکا را وادار کرده تا پیش از «رقص شمشیر» مقابل تهران، عواقب این کار را با دقت بسنجند.

- امروزه جنگ نرم و نبرد اطلاعاتی یکی از ارکان اصلی قدرت هر کشوری محسوب می‌شود و بر خلاف گذشته که حکومت‌ها برای کشورگشایی به حمله نظامی روی می‌آوردند، اکنون دولت‌ها و حتی بازیگران غیردولتی برای مرزنَوَردی اقدام به انجام عملیات‌های اطلاعاتی می‌کنند. جنگ نرم نسبت به جنگ نظامی به مراتب کم‌هزینه‌تر و در عین حال مؤثرتر است و همین مسئله موجب شده تا قدرت‌های بزرگ برای پیش‌برد اهدافشان بیش‌تر به سوی جنگ غیرنظامی سوق پیدا کنند.

درخواست آمریکا از عربستان برای نظارت بین المللی بر بندر الحدیده یمن


درخواست آمریکا از عربستان برای نظارت بین المللی بر بندر الحدیده یمن

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت ایالات متحده آمریکا از عربستان سعودی و امارات خواسته با پیشنهاد نظارت بین‌المللی بر بندر الحدیده یمن موافقت کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی روز (جمعه) نوشت ایالات متحده آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی و امارات خواسته است با پیشنهاد طرح نظارت بر بندر «الحُدیده» یمن از سوی سازمان ملل موافقت کنند. این دیپلمات غربی همچنین گفته است که طرف سعودی «نشانه‌های مثبتی» از خود در رابطه با این طرح نشان داده است.

فشار آمریکا به ائتلاف عربستان و امارات بعد از آن صورت می‌گیرد که این ائتلاف بعد از گذشت بیش از یک هفته از حملات شدید برای اشغال بندر مذکور، به نتیجه مقبولی دست نیافت. ائتلاف عربستان در این حمله که گفته می‌شود به ابتکار و مشارکت فعال امارات بوده، از آمریکا و غرب یک هفته مهلت خواسته بود تا کار انصارالله و نیروهای انقلابی یمن در فرودگاه الحدیده را که شریان حیاتی و راه تنفس آن‌هاست، تمام کند.

آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است


آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از تیپ 40 متحرک هجومی که امروز جمعه 1 تیر انجام شد، در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ گفت: آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

حیدری تاکید کرد: امروز روند آمادگی دفاعی و رزمی نیروی زمینی ارتش در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و کارکنان این نیرو با تمام وجود در ماموریت ها حضور پیدا می کنند و حضور ولایت مدارانه و آمادگی رزمی و توان دفاعی  کارکنان، هراسی در دل دشمن انداخته و آن ها را عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع از تحرک بسیار بالایی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات و آموزش های متناسب با نوع تهدیدات دشمن  در اختیار یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع  قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت و دستورات لازم را جهت ارتقاء هرچه بیشتر آمادگی رزمی صادر کرد .

ترامپ تحریم‌های کره شمالی را تمدید کرد


 سایت کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای یک سال دیگرتحریم‌های ضد کره شمالی را تمدید کرد.

ترامپ با وجود جاری بودن مذاکرات با کره شمالی، وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

یک هفته بعد از آنکه ترامپ گفت کره شمالی دیگر تهدیدی به شمار نمی‌آید، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی "تهدیدی فوق العاده" برای آمریکا محسوب می‌شود!

تکمیلی: پایگاه اینترنتی کاخ سفید همچنین در بیانیه منتشر شده در این باره از تمدید وضع فوق العاده درباره منطقه بالکان برای یک سال دیگر خبر داد.

انتهای پیام/