آیت الله خامنه‌ای در پیامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان


جوان دانشجو باید خود را آماده تحولات و انتظارات زمان کنونی کند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تأکید کردند: جوان دانشجو باید زمان کنونی و تحولات آن را بشناسد و خود را آماده سازد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز حجت‌الاسلام اژه‌ای آن را در مرکز اسلامی امام علی(ع) در وین قرائت کرد، به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جوانان عزیز دانشجو

زمان کنونی و تحوّلات آن، انتظاراتی از جوانان را تعریف می‌کند که در دوران‌های گذشته وجود نداشت یا شناخته نبود. جوان دانشجو باید آن تحولات و این انتظارات را به درستی بشناسد و خود را آماده سازد. انجمن‌های اسلامی و فضای دینی در آن، می‌تواند در این آمادگی، شما را یاری دهد. نقطه‌ی اصلی آن است که کار را برای خدا و به شوق انجام وظیفه بکنید. اگر این توفیق را یافتید هدایت الهی هم به کمک شما خواهد آمد ان‌شاءالله.

سعادت همه‌ی شما را از خداوند متعال خواهانم.

درگیری سپاه پاسداران با یک تیم تروریستی داعش در غرب کشور



درگیری سپاه پاسداران با یک تیم تروریستی داعش در غرب کشور

 روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه اعلام کرد : با رصد دقیق اطلاعاتی نیروهای قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش که در منطقه غرب کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند، تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و سرانجام صبح امروز درگیری با آنها آغاز شد.

در این اطلاعیه افزوده شده است : در این درگیری که با همکاری سربازان امام زمان (عج) همچنان ادامه دارد تاکنون اکثریت اعضای تیم، توسط رزمندگان دلاور و شجاع قرارگاه نجف دستگیر شده اند.

مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت گفت:شرکای خارجی زنجانی گفته اند حاضر هستند با شرایطی بدهی او را پرداخت کنند.


شرکای خارجی زنجانی در راه ایران برای پرداخت بدهیسید علی اصغر هندی مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت ؛در خصوص آخرین وضعیت پرداخت   بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت اظهار کرد:اخیرا شرکای بابک زنجانی یک بار دیگر اعلام آمادگی کردند تا برای پرداخت بدهی بابک زنجانی سفری به ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه  هنوز زمان سفر شرکای خارجی زنجانی به کشور معلوم نیست، ادامه داد:شرکای خارجی زنجانی گفته اند حاضرهستند با  شرایطی بدهی او را پرداخت کنند.

وی در خصوص اینکه در گذشته یکی از شروط شرکای زنجانی برای پرداخت بدهی، آزادی زنجانی بود، بیان کرد: تصمیم برای آزادی زنجانی بر عهده وزارت نفت نیست و قوه قضاییه باید در خصوص آن تصمیم گیری کند.

مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت در رابطه با فروش اموال داخل کشور زنجانی گفت: تا کنون مقدار ناچیزی از اموال زنجانی در داخل کشور به فروش رفته است و روند به مناقصه گذاشتن مجدد اموال به مرور زمان انجام می شود.

موشک کروز قدیر؛ "دست‌بزنِ ۳۰۰ کیلومتری" نیروی دریایی ارتش در دریاها + عکس



امروز و در جریان رزمایش محمدرسول الله ارتش، برای نخستین بار موشک‌ کروز قدیر از یگان‌های شناور و ساحلی نداجا با موفقیت شلیک شد. 

موشک قدیر

  امروز در مرحله دوم رزمایش مشترک محمدرسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی، 2 فروند موشک کروز دریایی قدیر توسط نیروی دریایی ارتش شلیک و با موفقیت توانست اهداف دریایی را منهدم کند. یکی از این موشک‌ها از ناوشکن‌های قندی شلیک شده و دیگری نیز از یک پرتابگر متحرک ساحلی به سوی هدف روانه شده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: دشمن می‌داند که ایران در منطقه عامل صلح بوده و به هیچ کشوری تجاوز نکرده است.


ایران بر یک همکاری مشترک منطقه‌ای برای صلح پایدار تاکید دارد  امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی جامع دریایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق بازدید از صنایع دریایی کشور را در این نمایشگاه داشتم که بیانگر توسعه، توانمندی و ابتکار و نوآوری جوانان این مرز و بوم است.

وی ادامه داد: به فضل الهی امروز صنایع داخلی ما قادر است بسیاری از نیازها را در حوزه صنایع دریایی با تکیه بر توان بومی تولید و در اختیار سازمان های مربوطه قرار دهند.

رستگاری تاکید کرد: سیستم های ناوبری، سامانه های کمک ناوبری و انواع الکترو موتورها و انواع کمپرسورها در داخل توسط صنعتگران چیره دست تولید می شود و کشور ما به توانمندی طراحی و تولید پلتفرم های دریایی نیز رسیده است و فکر می‌کنم اگر بهره برداران ما به صنعتگران داخلی اعتماد کنند، اینها قادر خواهند بود انواع شناورهای به روز را در بازه زمانی تعیین شده طراحی و تولید کنند.