من برای رییس جمهوری آمریکا بهترینم!

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ادعایی، جاه‌طلبی ایران را مانع صلح و امنیت دانست.

به گزارش افکارخبر،«جب بوش،» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه، خود را بهترین نامزد برای تصدی این منسب توصیف کرد.
 
بوش در یک سخنرانی در کارولینای جنوبی گفت، آمریکا باید سیاست تهاجمی علیه تروریسم را در پیش گیرد. وی مدعی شد: «مهار جاه طلبی های ایران، صلح و امنیت را به دنبال خواهد داشت.» او همچنین خواهان نابودی داعش شد و گفت: اگر کاری نکنیم، آنها به اینجا خواهند آمد.
 
انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای انتخاب نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است فردا شنبه بیستم فوریه (1 اسفند) برگزار شود.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارسال سامانه اس ۳۰۰ به ایران

 
دوری غولد

رژیم صهیونیستی با اعزام مقامات ارشد خود به مسکو در تلاش است از ارسال سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه دو تلویزیون اسرائیل، تل آویو سخت در تلاش است تا در آخرین لحظات از تحویل موشک های اس سیصد روسیه به ایران جلوگیری کند.

دوری گلد مدیر کل وزارت خارجه و معاون سیاسی وزارت خارجه اسرائیل به مسکو رفته است و در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، از نگرانی اسرائیل درباره انتقال سامانه موشکی اس سیصد به ایران سخن گفته است.

دوری گلد بار دیگر درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را مبنی بر منع انتقال تسلیحات پیشرفته از سوریه به حزب الله لبنان را مطرح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده بود که قرار بود روز گذشته (پنجشنبه) اولین محموله موشک‌های اس 300 روسیه برای ایران ارسال شود. بر اساس این گزارش، قرار بود این سامانه از طریق دریای خزر وارد جمهوری اسلامی ایران شود.

کد وحشتی که «نصر الله» به تل آویو داد

هشدار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره خطر هدف قرار دادن مخازن مواد شیمیایی در بندر حیفا، صهیونیست ها را در وحشت دائمی از وقوع انفجار شیمیایی در این بندر نگه داشته است.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان در یادداشتی به قلم «حلمی موسی» نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان با مطرح کردن این هشدار که هدف قرار دادن مخازن عظیم مواد شیمیایی در خلیج حیفا، آسیب هایی معادل انفجار بمب هسته ای به تل آویو وارد خواهد کرد، موجب بروز بحث و جدل در اسرائیل درباره خطر این مخازن شد که از زمان پایان جنگ دوم لبنان در سال 2006 تاکنون ادامه دارد.

محافل اسرائیلی اعلام کردند: این تهدید سیدحسن نصرالله موجب افزایش نگرانی ها در میان ساکنان خلیج حیفا شد به طوری که آنها احساس می کنند در کنار بمب ساعتی هسته ای زندگی می کنند. ساکنان این منطقه، ناتوانی مقامات اسرائیلی را از منتقل کردن مخازن آمونیاک که حاوی 12 هزار تن آمونیاک است، ناکامی بزرگی برای مقامات اسرائیلی می دانند.

به نوشته این روزنامه، سخنان سیدحسن نصرالله درباره مخازن آمونیاک در خلیج حیفا، سناریوی وحشت را که یک میلیون ساکن این منطقه با آن مواجه هستند زنده کرد. همچنین در هفته های اخیر گزارش هایی درباره بالاتر بودن میزان ابتلا به سرطان در حیفا در مقایسه با سایر مناطق اسرائیل به علت وجود مخازن مواد شیمیایی منتشر شده است. این مخازن دست کم از زمان تجاوز سال 2006 اسرائیل به لبنان، یکی از مهم ترین خطرات راهبردی به شمار می رود به طوری که کمیته های تحقیق توصیه کردند این مخازن از این منطقه به مکان دیگری منتقل شود. اما برداشته نشدن گامی در این زمینه موجب شد برخی محافل اسرائیلی، سخنان نصرالله را یادآور ناکامی بزرگ مسئولانشان در این زمینه قلمداد کنند.

سخنان سید حسن نصرالله در این باره که انفجار این مخازن تاثیری مانند تاثیر بمب هسته ای خواهد داشت، از واقعیت دور نیست.  اگر موشکی به مخازن آمونیاک اصابت کند می تواند به بمب هسته ای تبدیل شود.

شهرداری حیفا نیز ضمن تاکید بر لزوم انتقال مخازن حاوی مواد شیمیایی، باقی ماندن این مخازن در حیفا را جنایتی دانست که در چند دهه اخیر علیه ساکنان خلیج حیفا صورت گرفته است.

آمریکا یک تفنگدار نیروی دریایی را اعدام کرد

تهران - ایرنا - یک تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا در یکی از زندان های ایالت جرجیا به دلیل ارتکاب جنایت در دهه 90 میلادی، اعدام شد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه از واشنگتن با انتشار این خبر گزارش داد: 'تراویس هیتسون' (Travis Hittson) تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا به جرم قتل هم خدمتی خود در سال 1992میلادی، بامداد امروز از طریق تزریق، در زندان 'جکسون' ایالت جرجیا آمریکا اعدام شد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هیتسون 45 ساله، به جرم همکاری با افسر مافوق خود 'ادوارد ولمر' (Edward Vollmer)در قتل و قطع عضو هم خدمتی خود به نام 'کانوی اتربک' (Conway Utterbeck) درسال 1992میلادی، مجرم شناخته شد.
به گفته 'مرکز اطلاعات جرم اعدام' آمریکا موسوم به DPIC به درخواست بخشش ماه گذشته وی ترتیب اثر داده نشد.
بنابراین گزارش؛ هم اکنون 74 نفر در زندان های ایالت جرجیا در انتظار اجرای حکم اعدام خود به سر می برند.
خبرگزاری فرانسه افزود: در سال گذشته میلادی 28 نفر در زندان های آمریکا اعدام شدند، این پایین ترین نرخ اعدام در آمریکا از سال 1991 میلادی به شمار می رود.
ایالت جرجیا با وسعتی برابر با 154هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر در جنوب غربی آمریکا واقع است.

استقرار موشک و نیروهای ایرانی بزودی در مرزهای اسرائیل



"مایکل دوران" بر این باور است که درصورت پیروزی بشار اسد در جنگ سوریه، ایران را به بلندی های جولان نزدیک می کند و این می توان یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد.
استقرار موشک و نیروهای ایرانی بزودی در مرزهای اسرائیلروزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی با عنوان "درصورت پیروزی سوریه، اسرائیل به دردسر خواهد افتاد" به تحلیل یکی از مقامات اسبق امنیت ملی آمریکا پرداخت و نوشت: "مایکل دوران"  بر این باور است که درصورت پیروزی بشارد اسد در جنگ سوریه، ایران را به بلندی های جولان نزدیک می کند و این می توان یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد.

واشنگتن تایمز افزود: مایکل دوران که اکنون استاد بلندپایه موسسه هادسون در واشنگتن است در کنفرانس روسای سازمان های یهودی اصلی آمریکا در بیت المقدس هشدار داد، اوضاع سوریه احتمالا به سرعت وخیم تر می شود و وی خواستار این شد که سیاست های آمریکا برای انجام بیشتری همکاری بین متحدانش از جمله ترکیه و عربستان و اسرائیل برای مقابله با ایران، افزایش یابد. وی بر این باور است که تنها افزایش همکاری بین متحدان آمریکا برای مقابله با ایران، توسط آمریکا شدنی است و در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، اسرائیل شاهد حضور نیروها و راکت های ایرانی در مرزهای خود می باشد و اسرائیل نیز کار خاصی در این زمینه نمی تواند انجام دهد.

وی در ادامه افزود: اگر رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تحت حمایت ایران و روسیه، قدرتش را تثبیت کند، دولت بعدی چه کاری می تواند صورت دهد، اذعان کرد: آمریکا می تواند کمک هایش را به متحدان در منطقه سرعت بخشد.

این مقام سابق دولتی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا مقابله آمریکا با روسیه به صورتی مستقیم در سوریه پرخطر است یا خیر، گفت، اگر درگیری جدی با روسیه صورت گیرد، ما می توانیم هزینه هایی را به آنها تحمیل کنیم.

وی افزود، زمانی که در کاخ سفید بودم و با رژیم هایی نظیر سوریه یا ایران مقابله می کردیم، همواره راه های ارتباطی مخفی وجود داشت که پیام های کاملا متفاوتی از آنچه به صورت علنی گفته می شد، شنیده می شد.

وی اضافه کرد، مشکل فقط اوباما نیست بلکه روسای جمهور پیشین آمریکا نیز تمایل داشتند خاورمیانه را از دریچه لنزهای جنگ سرد نگاه کنند. این نوع نگاه، تقسیم منطقه را به افراد خوب و بد آسان می کند.