لانه جبهة‌ النصره در ریف حلب فتح شد+نقشه

ارتش سوریه و مقاومت لبنان در پیشروی چشمگیری موفق شدند خود را به مرکز شهر «الحاضر» در جنوب غرب ریف حلب برسانند و تسلط خود را بر آن تحکیم کنند.
فارس: شبکه خبری «المنار» لبنان گزارش کرد که نیروهای ارتش سوریه، مقاومت لبنان و گروه‌های متحد آنان، امروز پیشروی چشمگیری در جنوب غرب ریف حلب (در شمال غرب سوریه) کردند.

به گزارش المنار، نیروهای سوریه و متحد آن موفق شدند خود را به مرکز شهر «الحاضر» برسانند و کنترل خود بر شهر را تحکیم ببخشند.

شهر «الحاضر» در 30 کیلومتری جنوب شهر حلب، یکی از لانه‌های اصلی گروهک «جبهة النصره»‌ شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌رود و سقوط آن می‌تواند دیگر نقاط در جنوب غرب حلب را دومینووار ساقط کند.

موقعیت الحاضر به مرکز استان حلب / مشاهد اندازه بزرگ‌تر نقشه در اینجا   

 

بنا بر این گزارش، دو روز پس از شکست محاصره دو و نیم ساله فرودگاه کویرس در ریف شرقی حلب، اکنون ارتش سوریه موفقیت بزرگی دیگری با متحدان خود به دست آورده است که تاثیر بسیار مهمی در آزادسازی مناطق ریف جنوب غربی حلب دارد.

طبق این گزارش، روستاها و شهرک‌های «تل الاربعین»، «خربة المزارع»، «خربة نزهه» و «خربه مشوح» در ریف جنوب غربی حلب نیز آزاد شدند.

به گزارش فارس، ارتش سوریه همچنین موفق شد استحکامات «جبهة النصره» و «احرار الشام» را در سمت شرق شهر الحاضر در هم بشکند و درگیری‌ها در شرق الحاضر به کشته شدن تعدادی از عناصر تروریستی منجر شد.

ریف شرقی حلب

ارتش سوریه همچنین مراکز و مقرهای داعش و جبهة النصره را در اطراف «ایستگاه حرارتی» [برق] در ریف شرقی حلب نیز ادامه می‌دهد و درگیری‌ها هنوز در این منطقه در جریان است.

اسلحۀسرّی روسیه که پخش تصویرش ممنوع شد+عکس

ریاست جمهوری روسیه، پخش تصویر مربوط به سامانه اسلحه سرّی و جدید روسیه، ویژۀ نصب بر روی زیردریایی‌ها را متوقف کرد.
العالم: دیمیتری بیسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: تصاویر پخش شده، مربوط به گزارشهای اختصاصی از نشست پوتین، رئیس جمهور روسیه با فرماندهان نظامی روس درباره توسعه قدرت تسلیحاتی روسیه در روز سه شنبه دهم نوامبر است.

وی افزود: دوربینها اطلاعات محرمانه خاصی را ضبط کردند که البته این اطلاعات بلافاصله حذف شدند. امیدواریم چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود و به طور قطع برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهاتی، تدابیر پیشگیرانه ای خواهیم اندیشید.

اسلحۀسرّی روسیه که پخش تصویرش ممنوع شد+عکس
این در حالی است که برخی گزارشهای تلویزیونی روز سه شنبه صحنه هایی را از سامانه دریایی چند منظوره "استاتوس-6" پخش کردند. این سامانه توسط دفتر طراحی "رابین" بهسازی شده و ارتقا داده شده است.

رسانه های غربی در این باره نوشتند: پس از پخش تصویری که کارگردان تلویزیون روسیه فراموش کرده بود آن را "تار" کند، کرملین از پخش مجدد تصویر این سند محرمانه جلوگیری کرد.

تصویر پخش شده، کاغذی است که در دست یکی از فرماندهان ارتش روسیه قرار دارد و طرح گرافیکی یک موشک و سامانه های مرتبط، بر روی آن نقش بسته است.

در توصیف این نوع سلاح آمده است که این سامانه عبارت است از یک "سیستم دریایی خودحرکتی" که یک "واحد رزمی" را حمل می کند و ده هزار کیلومتر برد دارد و می تواند تا عمق هزار متری زیر آب نفوذ کند.

مأموریت این سامانه، حمله به تأسیسات اقتصادی مهم دشمن در مناطق ساحلی و وارد آوردن خسارات غیرقابل جبران از طریق ایجاد آلودگی هسته ای گسترده است به نحوی که منطقه ای که مورد هدف قرار گرفته است تا مدتهای طولانی برای هیچ نوع فعالیت نظامی، اقتصادی یا هر نوع فعالیت دیگر مناسب نیست.

این سامانه طوری طراحی شده است که بر زیر دریایی های هسته ای کلاس پروژه 09852 بیلگورود و کلاس پروژه 09851 خاباروفسک، سوار می شود.

شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین در نشست روز سه شنبه خود اعلام کرد که روسیه توانسته است سلاحهای ضربتی قدرتمند خود را که قادر به شکستن هر نوع دفاع موشکی در کل جهان هستند، ارتقا دهد. وی افزود: این سلاح به تدریج در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

پوتین در ادامه با تاکید بر این که هدف اصلی امریکا از استقرار سپر موشکی در سراسر جهان "مهار توان هسته ای روسیه" است، گفت: مسکو گامهای ضروری را برای تقویت نیروهای استراتژیک خود برداشته است.

گفتنی است نشست روز سه شنبه پوتین که به طور سالانه برگزار می شود به منظور بررسی روند ارتقای نیروهای مسلح روسیه در مقر وی در "بوچاروف روچی" در شهر سوچی واقع در جنوب این کشور برگزار شد.

در نشست دیگری که دیروز چهارشنبه برگزار شد، پوتین خاطرنشان کرد که مسکو علاقه به رقابت تسلیحاتی ندارد، اما باید عقب ماندگی های خود را در زمینه صنایع نظامی جبران کند.

اس 400


عربستان به دنبال سامانه اس 400 روسیه است

 
اس 400

به گفته شرکت روس‌تک روسیه عربستان علاقمند به دریافت سامانه موشکی اس 400 است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، رئیس شرکت فناوری‌های دولتی روسیه (روس‌تک) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که عربستان به دنبال دریافت سامانه موشکی اس 400 از روسیه است اما تا کنون تنها چین برای دریافت آنها با مسکو قرارداد امضا کرده است.

سرگئی چمزوف، رئیس روس تک در نمایشگاه هوایی 2015 دبی گفت: بسیاری از جمله عربستان به دنبال این سامانه هستند اما تا کنون هیچ کشوری جز چین قرارداد آن را امضا نکرده است.

فرق ضلالت و غوایت

ضلالت به معنای گمراهی و بیراهه رفتن است. ضال کسی است که راه را گم کرده است. اما غوایت به معنای کسی است که هدف ندارد و هدفش را گم کرده است و نمی‌داند به کجا می‌رود.

به سخن دیگر، یک وقت است انسان هدفدار است ولی راه را بلد نیست، مثل مسافری که می‌خواهد جایی برود، اما راه را گم کرده است. چنین شخصی را «ضال» می‌گویند؛ اما یک وقت است که انسان بی‌هدف و پوچ‌گراست و اصلاً نمی‌داند کجا باید برود. چنین شخصی را «غاوی» می‌گویند.
شیطان می‌گوید که هم شما را گمراه می‌کنم و از هدف و مقصد دور می‌سازم: لَأُضِلَّنَّهُمْ(نساء، آیه 119)  و هم شما را پوچ گرا می‌سازم که بی‌هدف در زندگی باشید: لَأُغْوِیَنَّهُمْ(حجر، آیه 39)
پس گام اول شیطان این است که می‌گوید: من اول این مردم را از راه به در می‌برم که اینها راه را گم ‌کنند و بعد پوچ‌گرا ‌شوند تا  ندانند کجا می‌خواهند بروند و عاقبتشان چیست؟
این دو خطر همواره در کمین مردم است. اما خداوند پیامبری را می‌فرستد که هم هدفمند است و هم راه شناس و راه بلد است. خداوند می‌فرماید که پیامبر(ص) از این دو خطر و آسیب در امان است:  ما ضَلَّ صاحِبُکُمْ وَ ما غَوی؛ یار شما نه گمراه است نه بی‌هدف.(نجم، آیه 2) پس چنین رهبری برای مسلمانان است که نه راه را گم کرده است نه هدف را؛ چرا که بر صراط مستقم و متن راه است (زخرف، آیه 42) و هم هدفدار است.

محاسبه نفس(حکایت خوبان)

 
 
رسول‌خدا(ص) می‌فرماید: بیش از آنکه مورد حسابرسی قرار گیرید، خود به حساب نفستان برسید و پیش از آنکه سنجیده شوید، خود نفستان را در ترازوی سنجش بگذارید، و برای آن حسابرسی بزرگ آماده شوید. (1)
همچنین امام کاظم(ع) درباره محاسبه نفس می‌فرماید: از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند و ببیند که اگر کار نیکی انجام داده است از خداوند توفیق انجام بیشتر آن را بخواهد و خدا را بر آن سپاس گوید، و اگر کار بدی انجام داده است، از خدا آمرزش بخواهد و توبه کند.